Van logo tot branding in 3 stappen.
Er is een algemene perceptie dat “logo-ontwerp” en “branding” hetzelfde zijn. Soms worden deze twee termen zelfs als synoniemen gebruikt. Hoewel ze nauw met elkaar verbonden zijn en op een samenhangende manier moeten samenwerken, zijn het heel verschillende processen. Logo-ontwerp is het proces van het ontwerpen van een logo. En branding het proces om een merk op te bouwen.
Wil je met de juiste boodschap naar buiten komen, dan heb je een sterk logo en bijhorende branding nodig. Voor BERG REAL ESTATE uit Kruibeke ontwikkelde One Man Agency in eerste fase hun vernieuwd logo (stap 1). Geen beeldlogo met cliché bergen erop of ingewikkelde baselines maar gewoon een logo met hun merknaam in verschillende steunkleuren. Less is more ;-)
Na de ontwikkeling van het logo werd er een huisstijlgids aangemaakt (stap 2). Een huisstijlgids bevat:
logo gebruik
Witruimten & positie
kleurgebruik
stijlelementen
typografie
en als laatste volgen alle huisstijldragers (branding) zoals naamkaartjes, briefpapier, enveloppen, ontwerp website, tassen, t-shirts, social media kanalen ... Ook deze dragers kunnen nadien in de huisstijlgids opgenomen worden (stap 3).
Heeft u bedrijf of merk ook een make-over nodig? Aarzel niet om mij te contacteren.